Arhiva

Engleza prin teatru   

Curs adresat celor ce doresc sa-și dezvolte abilitățile de comunicare în limba engleza folosind o metoda de lucru ce implica jocuri de rol, conversație, jocuri de mișcare și vorbire, dar și fixarea noțiunilor de limba engleza în mod firesc, ușor de asimilat.

Mai multe informații găsiți mai jos. Acest curs este susținut de Marina Molnar , profesor de limba engleza, la sediul Asociației Growth în fiecare miercuri începând cu 25 martie. Întregul curs durează 2 luni și este destinat copiilor de 10 -14 ani. Cerință: minime cunoștințe de limba engleza. Cursul se poate extinde și la alte vârste atât timp cât exista un minim de limba engleza.

Înscrieri la office@growth.ro sau la telefon 0721.76.16.76. La cerere cursul se poate organiza într-o alta zi sau ora.

images

Cum folosim teatrul în predarea limbii engleze

Cred cu tărie că un profesor de limba engleză poate folosi instrumente noi şi interesante pentru a face procesul de predare a unei limbi străine mai atrăgător şi mai eficient. Folosirea teatrului în orele de limba engleza poate fi un instrument care sporeşte motivaţia elevilor, dă profesorului şansa de a căpăta o mai profunda cunoaştere a secretelor predării, de a descoperi noi modalităţi de a pătrunde în mintea elevilor, de a redescoperi plăcerea jocului ca şi metodă de învăţare si dezvoltare a caracterului uman.

Principiile abordării comunicative (communicative approach), abordare apreciată de specialiştii în domeniu din întreaga lume stă la baza tuturor metodelor care presupun participarea activă a elevilor şi existenţa unui scop suprem: comunicarea într-o limbă străină.

În anii ’70 apare termenul ‘communicative approach’ = abordare comunicativă şi Communicative Language Teaching = CLT, iar susţinătorii săi considerau că scopul profesorilor de limbă străină este acela de a dezvolta la elevi competenţa de comunicare. Folosirea acestei abordări comunicative în predare va avea ca rezultate: elevii învaţă din ceea ce aud la interlocutor, ‘producţia lor orală’ va fi sporită considerabil, îşi vor dezvolta fluenţa şi nivelul motivaţiei lor va creşte.

Aşadar, în eforturile mele de profesor de limba engleză am avut mereu în vedere şi aspectul motivaţiei. Concluzia experţilor din domeniu, cum că motivaţia intrinsecă/integrativă este cea mai dezirabilă la elevi, mi-a fost de folos în abordarea mea metodică, deoarece consider că teatrul ca metoda de predare a limbii engleze dezvoltă exact aceste tipuri de motivaţie.

Teatrul poate fi privit şi analizat  din multiple puncte de vedere – teatrul ca şi activitate de comunicare, teatrul ca materie şcolară în sine şi teatrul ca ‘metodă’ folosită în predarea altor materii – acesta fiind rolul său principal în abordarea mea didactică.

“I hear and I forget,/I listen and I remember,/I do and I understand” spune un vechi proverb chinezesc, şi exact asta înseamnă teatrul: învăţare prin acţiune! Sunt variate motivele pentru care activităţile dramatice sunt folositoare: au un scop – nu se limitează doar la a exersa anumite structuri; sunt interactive – se desfășoară împreună cu alţii şi implică o formă de dialog; se foloseşte de materiale autentice – modelele de limbă sunt autentice și situațiile sunt cât de poate de realiste; se bazează pe principiul decalajului de informaţii.

DRAMA-ENGLISH

Teatrul este un instrument care descătuşează imaginaţia şi energia; el e centrat pe dezvoltarea lingvistică, conștientizare personală, cooperare de grup, conștientizare senzorială şi dezvoltarea imaginaţiei; teatrul încurajează sentimentul de responsabilitate si de cooperare; este un mijloc prin care ‘copilul-problemă’ îşi consumă energia iar cel timid e încurajat să participe; teatrul dezvoltă calităţile morale şi sociale ale elevilor – suspendarea temporară a ego-ului are loc deoarece ei percep o experiență prin prisma rolului asumat; astfel, li se dă şansa să inţeleagă sentimentele celorlalţi; teatrul este în egală măsură un factor de motivare a profesorului – gândurile şi sentimentele elevilor, exprimate în activităţile dramatice pot fi înţelese de profesor şi din feedback-ul dat de aceste activităţi, el îşi poate stabili strategii mai eficiente pentru viitor.

Beneficiile teatrului în predarea limbii engleze sunt evidente. El înseamnă interacțiune plină de înțeles în limba engleză, asimilarea de elemente de prozodie si pronunţie într-o manieră contextualizată, achiziția de vocabular şi structuri noi, pe deplin contextualizat şi un sentiment de încredere în abilitatea lor de a învață o limbă străină. Profesorul deține un rol important în sensul că el permite elevilor sa îi ‘provoace’ autoritatea prin asumarea de responsabilităţi, prin folosirea imaginaţiei, prin oferirea de alternative, soluţii, prin munca lor de cercetare. Dar el trebuie, cu toate acestea, să-şi planifice şi controleze atent lecţiile, să manifeste entuziasm, sa aibă o relaţie de încredere reciprocă cu elevii, să fie dispus să îşi asume riscuri, să îşi asume roluri şi să fie văzut ca o persoană adevarată.

 

Atelier de dicție și vorbire pentru copii

Va așteptăm la atelierul de dicție și vorbire pentru copii în fiecare zi de miercuri de la 13 la 14 începând cu 25 martie. Acest atelier se poate organiza pentru 6-10 ani sau 10-14 ani , va dura 10 ședințe și  este susținut de Marina Molnar , profesor de limba engleza și limba română.

Ce vom face efectiv:

  • Exerciţii de respiraţie pentru mărirea capacităţii vocale, precum şi împotriva pierderii suflului datorită timidităţii sau agitaţiei.
  • Exerciţii pentru consoane şi vocale.
  • Jocuri pentru stăpânirea mecanismelor de articulaţie.
  • Exerciţii individuale pentru defectele personale.
  • Jocuri şi exerciţii de grup, pentru libertate vocală, ritm, energizare şi volubilitate.
  • Jocuri şi exerciţii pentru utilizarea sunetului şi a cuvântului într-un scop precis, diferenţierea lor prin intenţie.
  • Exerciţii de stăpânire a emoţiilor, de vorbire în public şi de captare a atenţiei.
  • Exerciţii de coordonare şi corelare a vorbirii cu o mişcare complexă.
  • Rostirea unui text pe efort fizic sau în cadrul unor jocuri
  • tumblr_n5woqeMQ3I1t5zp7vo1_1280

 

 

 

 

 

 

 

 

Ateliere de inspirație Montessori

In cadrul acestor ateliere vom explora diverse metode de învățare și ne vom creea propriile materiale didactice. Atelierul  este împărțit în câte cinci  ședințe care cuprind activități inspirate din pedagogia Montessori: viata practica, dezvoltare senzoriala, matematica, limbaj și științe și activități culturale.

Atelier pentru copii de 3-6 ani sau 8 -12 pentru categoria Științe și activități culturalemontessori-we-love-what-we-do-200x300

Viata practica – Scopul exercițiilor practice este de a îl ajuta pe copil sa își dezvolte abilitățile motrice, sa devina mai independent. Deasemenea ,aceste exerciții  îl ajuta pe copil sa  își formeze un mod de gândire logic, învață sa fie mai atent si astfel își dezvolta capacitatea de a se concentra mai mult. In cadrul acestei ședințe, vom învață si noi alături de copii, ne vom creea propriile materiale didactice si ne vom juca mult, deoarece asa cum spunea și Maria Montessori :  ”“Play Is The Work of the Child”.

Dezvoltare senzoriala

O cutie senzoriala ii oferă copilului posibilitatea de a descoperi lumea într-un mod unic și distractiv prin intermediul celor cinci simțuri: mirosul, văzul, auzul, gustul si pipăitul.

Ce înseamnă stimularea senzoriala la aceasta vârstă?

In primul rând îl ajuta în  dezvoltarea motorie, în principal în coordonarea mana-ochi, apoi îl învață sa facă diferența intre diferite texturi, bebelușii în special învață prin atingere, când sunt mici ating și cu gura sau chiar gusta. O astfel de cutie ii poate ajuta sa se concentreze, sa își dezvolte vorbire, deoarece ii motivează sa descrie ceea ce simte la atingere, ceea ce vede și aude. Fiecare cutie se confecționează potrivit vârstei copilului.

Matematica

De data aceasta ne vom juca cu cifrele, vom desluși tainele aritmeticii într-un mod distractiv, inspirat din pedagogia Montessori. Ce vom face?

Activități de numărat:

Ajuta-le pe albinuțe sa ajungă la flori

Forme geometrice din plastilina

Găsește ghiveciul pentru fiecare floare

Clasifica obiecte în funcție de mărime și număr

Așează fructele la pomul potrivit

Confecționare carduri cu numere

Scrie numărul corect în tăvița cu nisip/mălai

Limbaj

In cadrul acestei ședințe, copiii se vor familiariza cu primele noțiuni legate de litere și cum ne pot ajuta ele în dezvoltarea limbajului. Atmosfera în care se vor desfășura activitățile  va fi una relaxata, jucăușă, inspirata din pedagogia Montessori.

Științe și activități culturale    – Vârsta intre 8-12 ani

Învățam despre Egiptul Antic, Japonia, Orient – cultura, istorie, civilizație, obiceiuri, vom învăța saluturi în mai multe limbi și ne vom pregăti de joaca și cântec.

Pornind de la o poveste, călătorim prin cele mai îndepărtate colțuri ale lumii. Învățam despre tradiții și obiceiuri diferite,ne îmbogățim cunoștințele de istorie și geografie, ne dezvoltam creativitatea și atenția. In cadrul acestor ședințe, vom folosi artele combinate-desen,pictura, muzica și dans,jocuri de rol, punere în scena a poveștilor citite.

1 ședință – Cum au apărut pasările cu penaj viu colorat-poveste din America de Sud

2 ședință – Îmblânzitorul de șerpi-poveste din India

3 ședință – Bagheta de fildeș – poveste din China

4 ședință – Vrăbiuța – poveste din Japonia

5 ședință – Muzicanții din Bremen-poveste din Germania

Acest atelier este susținut de Roxana Ologeanu la sediul Asociației Growth în fiecare zi de luni (18 – 19 sau 19 -20).

Prețul este de 50 lei/per atelier. Unele ateliere pot dura 2 ore.

Înscrieri la office@growth.ro sau la telefon 0721.761676.

montessori_40

 

 

Atelier de povesti

“Poveștile sunt mai mult decât adevărate; nu pentru ca ele ne spun ca DRAGONII exista; ci pentru ca ele ne spun ca DRAGONII pot fi învinși”. G.K.Chesterton, scriitor englez.

 Scopul acestui atelier este de a ii învață pe copiii sa își dezvolte creativitatea și sa descopere magia care se ascunde în spatele cuvintelor. Vom citi  povesti terapeutice, ne vom construi personajele  și vom creea jocuri de rol alături de personajele preferate sau chiar  vom scrie povesti.

Copiii folosesc artele combinate – desen, culoare,  muzica și mișcare,învățare experimentala și senzoriala (orice activități care presupun joc). În cadrul fiecărei întâlniri vom citi câte o poveste pe baza căreia vom avea discuții libere și activități creative. Vârsta recomandata 8 – 12 ani.

Cu ajutorul POVEȘTILOR copiii:story_time_for_a_dragon_by_clashmecha-d477sk6

  • învață sa lucreze în echipa
  • dezvolta idei creative în urma discuțiilor libere
  • realizează proiecte creative pe baza a ceea ce s-a discutat (desen,pictura) pentru a-și dezvolta imaginația
  • îşi dezvoltă capacitățile de exprimare prin joc de rol
  • îşi dezvoltă vocabularul
  • învață să eticheteze şi să îşi regleze emoţiile într-un mod sănătos şi constructiv

Acest atelier este susținut de Roxana Ologeanu la sediul Asociației Growth în fiecare zi de joi (18 – 19 sau 19 -20). Prețul este de 50 lei/per ședință (1h).

Înscrieri la office@growth.ro sau la telefon 0721.761676.